. Сайт вчителя трудового навчання - Програма з трудового навчання. 1 клас.
Мій сайт
Неділя, 13.07.2025, 18:03
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Програма з трудового навчання. 1 клас.

№ 
п/п
Зміст навчального матеріалуКількість
годин
1Вступ1
2Папір. Види і властивості паперу1
3Рвання паперу1
4Різання паперу2
5Симетричні форми1
6Згинання і складання паперу2
7Аплікація з паперу4
8Робота із природними матеріалами3
9Прикраси з паперу3
10Робота із пластиліном4
11Самообслуговування2
12Комбіновані роботи5
13Екскурсії2
14Резерв4

Усього:35

Зміст навчального матеріалуДержавні вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
Вступ. Місце праці та професії в житті людини. Правила організації робочого місця на уроці. Ознайомлення з необхідними для роботи матеріалами, інструментами та пристосуваннями. Загальні правила безпеки життя на уроках. Демонстрація виробів, виготовлених учнями у попередні роки.

Практична робота. Практичне ознайомлення з інструментами, прийомами безпечної роботи, правилами поведінки з ними.

Учень/учениця:

розуміє важливість праці та професії в житті людини;

пояснює правила організації робочого місця на уроці;

характеризує загальні правила безпеки життя на уроках;

володіє найпростішими вміннями безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями;

Папір. Види і властивості паперу. Папір і його призначення. Загальне уявлення про виробництво паперу. Бережливе ставлення до паперу, економне використання матеріалів. Послідовність дій під час виготовлення виробів із паперу.
Практична робота. Виготовлення аплікації з рваних частин паперу.

має загальні уявлення про папір, його виробництво та призначення; 

розуміє важливість бережливого ставлення до матеріалів та економного їх використання;

називає види і властивості паперу; 

характеризує послідовність дій під час виготовлення виробів із паперу;

Рвання паперу. Властивості паперу. Рвання паперу. З'єднання відірваних частин па-перу за допомогою склеювання. Аплікація. Послідовність дій під час виготовлення аплікації із рваних частин паперу. Охайність та акуратність під час виконання практичних робіт.

Практична робота. Виготовлення аплікації із рваних частин паперу.

знає властивості та способи рвання; 

пояснює особливості з'єднання відірваних частин паперу за допомогою склеювання; 

називає послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу;

вміє виготовляти аплікації із рваних частин паперу;

Різання паперу. Різання паперу ножицями. Різання по прямій лінії і по лінії згину. Нанесення зображення на папір за допомогою шаблону, лінійки, кутника. Поняття «шаблон». Копіювання зображення за допомогою шаблону.

Практична робота. Різання паперу і картону по згину, вирізання найпростіших форм, розмічених за допомогою шаблону. Створення аплікацій із вирізаних форм.

характеризує специфіку різання паперу ножицями по прямій лінії та по лінії згину; знає способи нанесення зображення на папір;

вміє копіювати зображення за допомогою шаблону;

володіє навичками копіювання найпростіших форм за допомогою шаблону та створення з вирізаних форм аплікацій; називає сорти паперу;

володіє навичками копіювання найпростіших форм за допомогою шаблону та створення з вирізаних форм аплікацій; називає сорти паперу;

Симетричні форми. Симетрія у природі. Послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм із паперу.

Практична робота. Вирізання деталей виробів симетричної форми. Створення аплікацій із вирізаних простих симетричних форм.


має уявлення про симетричні форми виробів;

наводить приклади симетрії у природі; 

розуміє послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм; 

володіє навичками вирізання деталей виробів простої симетричної форми; 

вміє створювати аплікації з простих симетричних форм;

Згинання і складання паперу. Раціональне використання паперу. Послідовність дій під час згинання паперу. Ознайомлення з технікою оригамі (загальні поняття). 

Практична робота. Створення найпростіших виробів у техніці оригамі.


Аплікація з паперу. Види аплікацій. Ескіз виробу. Послідовність дій під час створення аплікацій.

Практична робота. Виготовлення натюрморту.
Виготовлення пейзажу. Виготовлення сюжетних казкових композицій.
Виготовлення комбінованих аплікацій.
New Cell
Робота із природними матеріалами. Природні матеріали (сухі квіти та листя, плоди, кора, гілки, мох, камінці та ін.) та їх використання для виготовлення виробів. Підготовка природних матеріалів до роботи. Інструменти для роботи. Послідовність дій під час виготовлення виробів із природних матеріалів.
New CellNew Cell



ність та акуратність під час виконання прак¬тичних робіт.
Практична робота. Виготовлення апліка¬ції із рваних частин паперу.
Різання паперу. Різання паперу ножиця¬ми. Різання по прямій лінії і по лінії згину. Нанесення зображення на папір за допо¬могою шаблону, лінійки, кутника. Поняття «шаблон». Копіювання зображення за до¬помогою шаблону.
Практична робота. Різання паперу і картону по згину, вирізання найпростіших форм, розмічених за допомогою шаблону. Створення аплікацій із вирізаних форм.
Симетричні форми. Симетрія у приро¬ді. Послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм із паперу. Практична робота. Вирізання деталей виробів симетричної форми. Створення аплікацій із вирізаних простих симетричних форм.
Згинання і складання паперу. Раціональ¬не використання паперу. Послідовність дій під час згинання паперу. Ознайомлення з технікою оригамі (загальні поняття). Практична робота. Створення найпро¬стіших виробів у техніці оригамі.
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Ескіз виробу. Послідовність дій під час створення аплікацій.
Практична робота. Виготовлення натюр¬морту.
Виготовлення пейзажу. Виготовлення сюжетних казкових компози¬цій.
Виготовлення комбінованих аплікацій.
Робота із природними матеріалами. При¬родні матеріали (сухі квіти та листя, плоди, кора, гілки, мох, камінці та ін.) та їх вико¬ристання для виготовлення виробів. Під¬готовка природних матеріалів до роботи. Інструменти для роботи. Послідовність дій під час виготовлення виробів із природних матеріалів.
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
вміє виготовляти аплікації із рваних частин паперу;
характеризує специфіку різання паперу ножицями по прямій лінії та по лінії згину; знає способи нанесення зображення на па¬пір;
вміє копіювати зображення за допомогою шаблону;
володіє навичками копіювання найпрості¬ших форм за допомогою шаблону та ство¬рення з вирізаних форм аплікацій; називає сорти паперу;
має уявлення про симетричні форми виро¬бів;
наводить приклади симетрії у природі; розуміє послідовність дій під час виготов-лення простих симетричних форм; володіє навичками вирізання деталей ви-робів простої симетричної форми; вміє створювати аплікації з простих симе-тричних форм;
розкриває значущість раціонального вико¬ристання паперу; знає способи згинання паперу; має загальне уявлення про техніку оригамі; називає послідовність дій під час згинання паперу;
вміє створювати найпростіші оригамі;
має загальне уявлення про аплікації з па¬перу;
називає види аплікацій; розкриває послідовність дій під час ство¬рення аплікацій;
володіє навичками виготовлення натюр¬морту, пейзажу, сюжетних казкових компо¬зицій і комбінованих аплікацій;
називає природні матеріали, які можна ви¬користати для виготовлення виробів; має уявлення про підготовку природних ма¬теріалів до роботи;
розкриває призначення інструментів для роботи;
Зміст навчального матеріалу
Практична робота. Виготовлення апліка¬цій із природних матеріалів з використан¬ням клеєного способу з'єднання. Виготовлення персонажів казок та мульт¬фільмів із природних матеріалів на площи¬ні.
Виготовлення композицій за мотивами ка¬зок.
Прикраси із паперу. Оздоблення виробів із паперу. Послідовність дій під час виготов¬лення прикрас із паперу. Способи з'єднання окремих частин виробів. Практична робота. Виготовлення при¬крас, валентинок, простих ялинкових ігра-шок із паперу (грибочки, зірочки, рибки, ланцюжки, гірлянди, дощик тощо).
Робота із пластиліном. Пластилін як мате¬ріал для ліплення. Властивості пластиліну. Іструменти та пристосування для обробки пластиліну. Безпека праці. Послідовність дій під час виготовлення виробів із пласти¬ліну на площині за зразком. Практична робота. Виготовлення із плас¬тиліну плоских зображень фруктів, овочів, квітів, казкових героїв. Виготовлення виробів із пластиліну на пло¬щині за власним задумом.
Самообслуговування. Одяг і взуття. При¬значення одягу та взуття. Ознайомлення з основними матеріалами, які використо¬вуються для виготовлення одягу і взуття. Поділ одягу та взуття відповідно до сезону. Основні відомості про правила догляду за одягом і взуттям.
Практична робота. Відпрацьовування прийомів зав'язування шнурків на одязі та взутті.
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
знає послідовність дій під час виготовлення виробів із природних матеріалів; уміє виготовляти аплікації із природних ма¬теріалів на площині з використанням клею; володіє навичками виготовлення компози¬цій за мотивами казок;
пояснює значущість оздоблення виробів із паперу;
знає послідовність дій під час виготовлення прикрас із паперу;
називає способи з'єднання окремих частин прикрас із паперу;
вміє виготовляти прикраси, валентинки, прості ялинкові іграшки з паперу;
характеризує пластилін як матеріал для ліплення;
знає властивості пластиліну;
називає інструменти та пристосування для
обробки пластиліну;
розкриває послідовність дій під час виго¬товлення виробів із пластиліну на площині за зразком;
вміє виготовляти із пластиліну за заданим зразком вироби на площині; володіє навичками виготовлення виробів із пластиліну на площині за власним заду¬мом;
розуміє призначення одягу та взуття; пояснює необхідність систематичного до-гляду за одягом та взуттям; має уявлення про основні матеріали, які використовуються для виготовлення одя¬гу і взуття;
називає асортимент одягу та взуття відпо¬відно до сезону;
характеризує основні правила догляду за одягом і взуттям;
уміє зав'язувати шнурки на одязі та взутті;
Зміст навчального матеріалу Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Комбіновані роботи. Конструювання най¬простіших виробів, іграшок за допомогою засвоєних раніше технологій аплікації.
Практична робота. Конструювання і ви¬готовлення (індивідуальних, парних, групо-вих, колективних) аплікацій до свят.
Екскурсії. Екскурсія до шкільної бібліоте¬ки та їдальні. Ознайомлення із загальними правилами безпеки життя, обладнанням, організацією в бібліотеці та їдальні. Обго-ворення результатів екскурсії.
Теми бесід:
«Бджола мала, та й та працює»;
«Землю сонце прикрашає, а людину — праця»;
«Праця годує, а лінь — марнує»;
«Цінуймо працю інших»;
«Праця та професія в житті людини»;
«Кращий мамин помічник» тощо володіє навичками конструювання найпро¬стіших виробів;
уміє конструювати і виготовляти аплікації календарно-обрядових свят; володіє навичками співпраці в парі, групі та колективі;
має загальні уявлення про організацію пра¬ці в шкільній бібліотеці та ідальні; називає виготовлені учнями вироби; характеризує види діяльності та результа¬ти праці старшокласників; уміє проаналізувати й узагальнити резуль¬тати екскурсії


Форма входу

Пошук

Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz