Тема: Технологія пиляння фанери та ДВП Мета:
формувати в учнів поняття про послідовність різання та уявлення про
технологію пиляння фанери та ДВП; ознайомити з будовою і призначенням
столярних пилок, лобзика: формувати початкові вміння випилювання
лобзиком; розвивати навички самоконтролю, логічного, абстрактного
мислення; виховувати культуру праці. Ключові поняття: різання, пиляння, різець, клин, пропил, лобзик, столик для випилювання, струбцина, баранцева гайка. Об’єкти практичної діяльності учнів: деталі проектної діяльності учнів. Обладнання:
столярний верстак, заготовки з фанери (ДВП), плакати з деревообробки,
інструменти для пиляння фанери та ДВП: лобзик, столик для випилювання,
запасні пилочки для лобзика, шило. Тип уроку: комбінований.
Тема: Технологія розмічання деталей Мета: закріпити поняття про графічні зображення (ескіз, креслення) та особливості їх виконання із застосуванням різних типів ліній; ознайомити з умовними позначеннями на графічних документах; розширити знання про будову, призначення та прийоми використання вимірювальних і розмічальних інструментів; формувати вміння вимірювання та розмічання виробів плоскої форми; розвивати технічне мислення та творчі здібності; виховувати вимогливість до точності вимірювання, акуратність та бережливість. Ключові поняття: ескіз, креслення, вимірювання, розмічання, базові лінії, базова крайка, шаблон. Об’єкти практичної діяльності учнів: заготовки з фанери (ДВП), креслення (ескіз) виробу. Обладнання: столярний верстак, масштабна лінійка, кутник, циркуль, олівець, шаблони, зображення виробів (деталей) плоскої форми. Тип уроку: комбінований.
Тема: Основи креслення Мета:
дати поняття про графічний документ, креслення та ескіз; ознайомити з
типами ліній, застосуванням умовних позначень, призначенням та
застосуванням креслярського інструменту; розвивати вміння виконувати
графічні зображення, навички нанесення умовних позначень. Ключові поняття:
графічний документ, креслення, ескіз, одиниці вимірювання, суцільна
товста лінія, суцільна тонка лінія, штрихова лінія, штрихпунтрна лінія,
штрихпунктирна з двома точками лінія, розмірні числа, розмірна лінія,
виносна лінія, умовні позначення на графічних документах. Об’єкти практичної діяльності учнів: виконання ескізів виробів, які мають площинну форму. Обладнання:
креслярський інструмент, аркуші паперу в клітинку, набір зразків
виробів, відрізок шпагату, поділений на 12 рівних частин; ескізи різних
виробів. Тип уроку: комбінований.
Тема: Властивості конструкційних матеріалів Мета:
ознайомити учнів з механічними та технологічними властивостями фанери
та ДВП, їх застосуванням; формувати поняття твердість, міцність,
пружність, пластичність;розвивати вміння виконувати розрахунок
кількості матеріалу, потрібної для виготовлення виробу; виховувати
почуття відповідальності та бережливого ставлення до навколишнього
середовища. Ключові поняття: фанера, деревоволокниста плита (ДВП), міцність, твердість, пружність. Об’єкти практичної діяльності учнів: заготовки фанери та ДВП, зразки виробів проектно-технологічної діяльності учнів. Обладнання: зразки фанери та ДВП. Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Тема: Види конструкційних матеріалів. Фанера, ДВП Вивчення
зазначеної теми передбачає ознайомлення учнів з видами конструкційних
матеріалів, технологічними властивостями та технікою і технологією
обробки деревини; формування вмінь застосувати свої знання на практиці. Мета:
ознайомити учнів з різними видами деревних конструкційних матеріалів,
особливостями їхньої будови, властивостями та способами виготовлення,
породами деревини та її значенням як конструкційного матеріалу для
різних галузей господарювання; розвивати вміння визначати та враховувати
розташування річних шарів на заготовках з деревини та при виготовленні
фанери; виховувати почуття відповідальності та бережливого ставлення до
навколишнього середовища. Ключові поняття: конструкційні матеріали, деревина, породи деревини, шпон, фанера, деревоволокнисті плити. Об’єкти практичної діяльності учнів: зразки різних порід деревини та інших конструкційних матеріалів.
Тема: Вступ. Організація праці в шкільній майстерні Мета: Ознайомити
учнів із значенням праці в житті людини, зі змістом роботи в
майстернях, розпорядком та безпекою праці в шкільній навчальній
майстерні, робочим місцем та його організацією; зацікавити вивченням
предмета; розвивати інтерес до техніки та технологій, прищеплювати
працелюбність і творче ставлення до праці; виховувати організованість у
роботі та відповідальність за свої дії. Ключові поняття: робоче місце, об’єкт праці, техніка, технологія, технологічна діяльність, безпека праці, виробнича санітарія. Об’єкти практичної діяльності учнів: обладнання шкільних майстерень. Обладнання: зразки учнівських виробів, плакати з правилами внутрішнього розпорядку та безпеки праці в шкільних навчальних майстернях. Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Тема: Робота над проектом. Збір інформації, її аналіз.
Мета: навчити самостійно збирати інформацію, використовуючи різні джерела; розвивати вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, ана-лізувати інформацію з різних точок зору, виділяти головне, висувати різні гіпотези, робити висновки; виховувати комунікативність.
Тема: Підготовка і планування роботи над проектом.
Мета: ознайомити зі змістом роботи над проектом «В’язання – старо¬винний цікавий корисний і захоплюючий вид рукоділля»; запропонувати ідеї виконання проекту; допомогти визначитися з темою, метою і задачами проекту, скорегувати план дій; розвивати уміння збирати, обробляти і ана-лізувати інформацію; виховувати дружелюбність, повагу один до одного.
Тема: Тематичний облік знань за розділами «Технологія вирощування рослин» і «Технологія догляду за тваринами». Проектна технологія.
Мета: оцінити рівень досягнень учнів за вивченими розділами; виявити недоліки у вивченні тем; ознайомити із проектною технологією, історією виникнення, видами проектів, послідовністю роботи над проектом, його захистом; розвивати уміння планувати свою роботу, формувати задачі про-екту, обґрунтовувати захист; виховувати особисту зацікавленість у здобутті знань, здатність працювати з іншими членами над проектом, виконуючи всілякі соціальні ролі (лідера, виконавця, посередника тощо).
Обладнання, матеріали, наочність: деякі види проектів з трудового навчання та інших предметів (інформаційні, творчі та ін.).
Мета: ознайомити із технологією переробки м’ясо-молочної продук¬ції, розвивати бажання використовувати набуті знання на практиці; вихо¬вувати охайність і акуратність під час виконання практичної роботи.
Обладнання, матеріали, наочність: інструкційні картки, ілюстрації м’ясо-молочної продукції, продукти й інструменти для приготування напівфабрикатів.