Мета: ознайомити учнів з особливостями розведення і утримання водоплавної птиці (гусей і качок); формувати вміння порівнювати, уза-гальнювати, робити висновки; сприяти усвідомленню ролі птахівництва у житті людини.
Обладнання, матеріали, наочність: ілюстрації журналів із видами порід гусей, качок.
Тема: Первинна переробка продукції рослинництва. Поняття про умови зберігання врожаю.
Мета: ознайомити зі способами заготівлі та первинної переробки ово¬чів, умовами зберігання врожаю, технологією соління, квашення, консер¬вації, маринування; навчити порівнювати ці технології та використовувати їх під час домашньої заготівлі; виховувати культуру праці.
Обладнання, матеріали, наочність: інструкційні картки, продукти для квашення, ножі, дощечка, миска, каструлі.
Мета: познайомити із породами плодових дерев нашого регіону, зі способами розмноження та догляду; формувати вміння використовувати садовий інвентар, дотримуючись правил техніки безпеки.
Тема: Технологія вирощування кукурудзи та картоплі. Тематичний облік знань за розділом «Раціональне ведення домашнього господарства».
Мета: ознайомити з агротехнікою вирощування картоплі та кукурудзи, підготовкою ґрунтів, доглядом та біологічною стиглістю культур; розвива¬ти вміння аналізувати і систематизувати свої знання; оцінити досягнення учнів та виявити недоліки.
Обладнання, матеріали, наочність: плоди картоплі та кукурудзи, ілю-страції сільськогосподарських машин.
Тема: Харчова цінність риби та рибних продуктів. Страви з риби та рибних продуктів.
Мета уроку: спираючись на досвід учнів, розширити знання про харчо¬ву цінність риби та рибних продуктів, про прийоми обробки риби; навчити визначати доброякісність риби, готувати страви з риби; ознайомити з тер-мінами зберігання рибних продуктів; формувати в учнів самостійність, вміння порівнювати, робити висновки, сприяти вихованню дбайливого, шанобливого ставлення до своєї праці.
Обладнання, матеріали, наочність: таблиці «Сервірування столу», «Оформлення готових страв», ілюстрації, інструкційні картки, обробні дошки, столовий посуд, прибори для сервірування столу.
Тема: М’ясо, його значення для харчування людини. Доброякісність, терміни зберігання.
Практична робота. Приготування страв із м’яса та м’ясних продуктів.
Мета уроку: поглибити знання учнів про значення м’яса та м’ясних продуктів у харчуванні людини; вдосконалювати прийоми первинної та теплової обробки м’яса; застосовувати свої знання і вміння при виконанні практичної роботи; формувати навички до раціональної організації робо-чого місця; виховувати культуру харчування та поведінки за столом.
Тема: В’язання спицями по колу. Вив’язування берета.
Мета: навчити плести вироби по колу; розвивати вміння в’язати спи¬цями, дотримуючись правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог; продовжити формувати в учнів працьовитість, охайність і точність у виконанні розрахунків, розвивати прагнення доводити почате діло до кінця.
Обладнання, матеріали, наочність: інструменти для в’язання, в’язані вироби, ілюстрації з журналів, технологічні картки.
Тема: Традиції декоративно-ужиткового мистецтва в побуті. В’язання виробів спицями і гачком.
Мета: ознайомити із в’язанням як видом декоративно-прикладного мистецтва; навчити збільшувати або зменшувати кількість петель; поєд¬нувати в’язане спицями полотно із вив’язаними гачком узорами, плести найпростіші різнокольорові узори; виховувати естетичний смак.
Обладнання, матеріали, наочність: спиці, гачок, нитки для в’язання, зразки в’язаного полотна, узори для різнокольорового плетіння.
Тема: Бюджет сім’ї. Тематичне оцінювання за розділом «Техніка і технологічні процеси виготовлення виробів із конструкційних матеріалів».
Мета уроку: познайомити учнів з поняттям «бюджет», його структурою; вчити розраховувати особисті витрати; шукати шляхи економії та попо-внення сімейного бюджету; розвивати вміння планувати свою діяльність та витрати; виховувати ощадливість; оцінити знання учнів за розділом «Техніка і технологічні процеси виготовлення виробів із конструкційних матеріалів»; виявити недоліки у вивченні розділу.
Тема: Оцінка об’єктів і процесу технологічної діяльності. Професійна діяльність людини та її вибір.
Мета: Ознайомити з методами оцінювання якості виготовлених виро¬бів; оцінити рівень знань та виявити недоліки у вивченні розділу «Техніка і технологічні процеси виготовлення виробів із конструкційних матеріалів»; розкрити поняття «професія» і «професіограма»; ознайомити з класифікацією професій; формувати свідоме ставлення до вибору професії; сприяти вихованню всебічно розвиненої особистості.